Fetvai-emin Islamske zajednice u BiH Ahmed Purdić u posjeti džematu Wiesbaden

Fetvai-emin Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Ahmed Purdić boravi u posjeti Islamskoj zajednici Bošnjaka u Njemačkoj, povodom 30. godišnjice džemata Wiesbaden.

Prva aktivnost u okviru obilježavanja ovog značajnoj jubileja bila je hutba, koju je kazivao Purdić.

– Obilježavanje ovog jubileja je značajno prije svega za vas, džematlije ovog džemata, ali i za sve nas pripadnike Islamske zajednice i sve Bošnjake. Tim povodom prenosim vam selame i čestitke Husein-ef. Kavazovića, reisul-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini – kazao je na početku prisutnim vjernicima fetvai-emin.

Kako je naveo, u danima kada govorimo o osnivanju i radu ovog džemata, koji je mjestu okupljanja i padanja na sedždu Bogu, važno je spomenuti nekoliko poruka iz Kur’anskog kazivanja o Ibrahimu, a.s, i njegovom podizanju temelja Kabe.

– Uzvišeni kaže I dok su Ibrahim i Ismail temelje hrama podizali oni su molili: Gospodaru naš primi od nas, jer Ti uistinu sve čuješ i sve znaš. Ibrahim, a.s., tokom gradnje Ka’be a i pri završetku radova na njoj uči dovu. Oni (Ibrahim i Ismail) rade dobro djelo i istovremeno mole Uzvišenog da im primi (ukabuli) to njihovo dobro djelo. Nisu se zadovoljili samo gradnjom prve džamije, nego skrušeno upućuju dovu. Učenje dove nakon dobrog djela je praksa Ibrahima, a.s., koju i mi primjenjujemo kod obavljanja namaza.

Naravno, učenje dove nakon činjenja dobrog djela ne treba da bude vezano samo za namaz, nego se može primjenjivati i kod drugih dobrih djela, jer vjernici čineći ibadet pokoravaju se Allahu, ali to nije kraj pokornosti s obzirom na to da njihov primarni cilj jeste da im Allah primi i ukabuli ta njihova dobra djela – naglasio je on.

Dodao je da nas u nastavku kazivanja o Ibrahimovoj gradnji Kabe Bog obavještava da je Ibrahim učio: Gospodaru naš, učini nas dvojicu tebi odanim i porod naš nek bude tebi odan i pokaži nam obrede naše i oprosti nam jer ti primaš pokajanje i samilostan si.

– Ibrahim, pored dove da mu se prime dobra djela, moli Allaha za kontinuitet u činjenju dobra, tj. da i dalje ostane pokoran i, također, moli za svoje potomke. A na kraju dove on moli za oprost. Zamislite, radi dobro djelo, a ne loše, i opet traži oprosta. Iz ovog ajeta vidimo kako postupa vjerovjesnik i kako bi trebali postupati iskreni vjernici kojima su poslanici uzori. I nakon dobrog djela traži se oprost, jer u svakom djelu sigurno ima nekih manjkavosti i nedostataka – istaknuo je fetvai-emin Purdić.

Ibrahim, a.s., nakon pokajanja, nastavlja sa dovom govoreći: Gospodaru naš pošalji im poslanika, jednog od njih, koji će im ajete Tvoje kazivati i Knjizi ih i mudrosti učiti i očistiti ih, jer Ti si, uistinu, silan i mudar. Ovu dovu koju je Ibrahim uputio Allah je uslišao, ali je realizovana tek nekoliko hiljada godina iza Ibrahima, a.s., rođenjem Muhameda, a.s.

– Kada pogledamo naše stanje vidimo da smo mi često nestrpljivi kod dova. Očekujemo njihovu realizaciju odmah. Zbog nestrpljivosti čovjek ostavi dovu, a ne bi trebao jer Poslanik nam obećaje da će naše dove biti uslišane ako ne požurujemo.

Dova je naša veza sa Allahom i zato nastojmo da budemo u stalnoj vezi sa Njim – poručio je, između ostalog, fetvai-emin Purdić.

Kako je istakao, Ibrahim, a.s., je molio za svoje potomke – da im Allah pošalje Poslanika koji će im kazivati Allahove ajete, naučiti Knjizi i mudrosti i očistiti ih.

– Allah je kao odgovor na ovu dovu poslao Muhameda, a.s., za kojeg kaže: Mi smo vam jednog od vas kao poslanika poslali, da vam riječi Naše kazuje, i da vas očisti i da vas Knjizi i mudrosti pouči i da vas ono što niste znali nauči. Kada je Ibrahim učio dovu na ljestvicu prioriteta duhovno čišćenje stavio je na treće mjesto, dok ga je Allah stavio na drugo mjesto a iza njega je ostavio poučavanje Knjizi i mudrosti. Ovo kazivanje o slanju poslanika sa tim zadacima se u Kur’anu navodi na četiri mjesta, jednom kao dova Ibrahima, a tri puta kao Allahova blagodat ljudima koja se ogleda u slanju poslanika Muhameda, a.s., sa tom zadaćom. Svaki put kada se navodi kao Allahova blagodat ljudima čišćenje je na drugom mjestu prije podučavanja. Pod čišćenjem se ovdje misli na duhovno čišćenje primjenom lijepog morala i odgoja. Ibrahim, a.s., upućujući dovu i govoreći iz ljudske perspektive prednost je dao poučavanju nad čišćenjem, ali Uzvišeni Allah govoreći o slanju poslanika Muhameda, a.s., i njegovim zadacima prednost daje čišćenju tj. odgoju nad poučavanjem – naveo je on.

Istaknuo je da se i iz ovog kazivanja može spoznati značaj morala u islamu.

– Mi živimo u vremenu velikih naučnih dostignuća pomoću kojih je čovjek sebi olakšao i uljepšao život pa možda nekada ne shvatamo zašto je Allah prednost dao čistoći duše i postupaka nad znanjem. Ipak današnja situacija, kod nas i u svijetu, može jasno pokazati kako samo posjedovanje znanja, bez moralnih kvaliteta, ne garantuje čovjeku i čovječanstvu sreću i blagostanje.

Znanje ne čini čovjeka čovjekom, nego njegovi postupci.

Vidimo da se znanje i naučna dostignuća ponekad upotrebljavaju za nanošenje zla i boli velikom broju ljudi. Također je primjetno da se danas u svijetu obrazovne institucije sve više svode samo na obrazovne, a da onaj drugi dio svog poslanja tj. odgojni sve više gube i zanemaruju – ocijenio je on.

Poručio je da “ako već ne možemo puno utjecati na globalne procese, onda na ličnoj ravni kada osjetimo da nam je znanje veće od morala ili da moral i dobra djela ne prate naše znanje, znajmo da nismo poredali prioritete Allahovim redoslijedom i da naš redoslijed trebamo mijenjati”.

– Iskoristite ovo velelijepo zdanje koje ste svojim trudom, znanjem i novcem sazdali da se u njemu družite, duhovno izgrađujete i čistite kako bi vaši postupci bili što bolji i kvalitetniji, a međusobni odnosi i veze jači i čvršći – poručio je u ovom džematu Ahmed Purdić, fetvi-emin.

(Izvor: Preporod.info)

Copyright © 2020-2024 Islamska zajednica Bošnjaka u Njemačkoj - Džemat Wiesbaden. Developed by Visualis.